Edukacja i warsztat


Osoby zainteresowane pracą w charakterze coacha powinny zdobyć odpowiednie kompetencje i kwalifikacje ku temu, aby móc świadczyć swoim przyszłym klientom-uczniom wysokiej jakości usługi. W szkole coachingowej można podnieść i rozszerzyć posiadane kompetencje managerskie, zrozumieć swoich podwładnych i lepiej nimi zarządzać. To także sposób na realizowanie samorozwój. W jaki sposób wybrać taką szkołę coachingu, która będzie spełniać nasze oczekiwania?

Czytaj więcej...

Koncert ulubionej gwiazdy jest bardzo często wyczekiwanym wydarzeniem, a odkładanie pieniędzy na bilet może trwać miesiącami. Niestety, wraz z popularnością wykonawcy proporcjonalnie wzrasta popyt na zobaczenie (i usłyszenie) go na żywo, a jak wiadomo – ilość biletów jest ograniczona i nie zawsze odpowiada faktycznej liczbie potencjalnych uczestników. Zdarza się również, że kupujemy bilet w ostatniej chwili, bowiem wcześniej, z najróżniejszych powodów, nie mogliśmy tego zrobić. Taka sytuacja stanowi okazję dla przebiegłych sprzedających w serwisach aukcyjnych, ponieważ w większości przypadków podwyższają ceny biletów nawet o 100%.

Czytaj więcej...

Transpanowanie

Tej części nauki należy poświęcic specjalną uwagę. Istnieje do tego celu wielka ilość etiud (Stiegler, Rossari, Klotz, Kopprasch, Oskar Franz, Cacciamani, Galay, Jacąmin i i.). By osiągnąć pełny efekt należy zważać, by uczeń również dobrze na­zywał tony, np. Dis w stroju D zawsze His w F a nie C itp. Rozwój nauki transponowania u ucznia powinien być następujący: ponieważ zmiana obra­zu nutowego w wyobrani łatwo może zmylić i zmieszać ucznia, należy rozpocząć strojem, który leży w bezpośredniej bliskości stroju, z którego wy­chodzimy i wykazuje jak najmniej znaków przykluczowych. Wentyle waltorni, które wydłużają drga­jący słup powietrza obniżając przez to wysokość tonu pociągają za sobą to, że transponowanie w dół jest łatwiejsze niż w górę.

Czytaj więcej...

MyWay to Fundacja Młodych Talentów. Przedsięwzięcie, które powstało, by w bardzo konkretny sposób pomóc osobom kończącym pewien etap edukacji muzycznej w ich promocji na polskiej i międzynarodowej scenie muzycznej. Jest to Fundacja skupiająca się na wyposażaniu swoich podopiecznych w narzędzia ułatwiające profesjonalny początek kariery. „Młodzi muzycy na starcie nie zawsze dysponują wiedzą, jak przygotować portfolio, zaprezentować swoje umiejętności, budować wizerunek, a tym samym zwiększyć swoje szanse, by być zauważonym i skrócić dystans do rozpoczęcia kariery” – mówi Adam Górko, twórca idei powołania Fundacji i jej założyciel. „Naszym zadaniem jest przygotowanie młodych ludzi do startu w profesjonalnym i wymagającym świecie. Oddajemy do ich dyspozycji wiedzę i doświadczenie ekspertów z różnych obszarów” – dodaje Adam Górko. Wśród wspierających Fundację i zaangażowanych w jej prace są m.in. muzycy, marketingowcy, osoby zajmujące się budowaniem relacji z mediami, produkcją muzyczną, tworzeniem stron internetowych, a także profesjonalni fotografowie.

Czytaj więcej...

Waltornia po angielsku, niemiecku, francusku, hiszpańsku, włosku, czesku ...
Sprawdź jak nazywa się nasz instrument w tłumaczeniu na różne języki.

  • cor - francuski,
  • corn - rumuński,
  • corno - włoski,
  • hoorn lub waldhoorn - holenderski,
  • Horn lub Waldhorn - niemiecki,
  • Horn lub French Horn - angielski,
Czytaj więcej...

Szkoły na waltornię.
Gdy wprowadzono waltornię do orkiestry nie istniały jeszcze odpowiednie szkoły na waltornię i posługiwano się przeważnie szkołami śpiewu. Pierwszą szkołę - pisze Antoni Hampel - w 18 wieku. Szkoła Domnicha, nauczyciela konserwatorium w Paryżu, po raz pierwszy przeprowadza podział na wysoką i niską waltornię. Szkoła Duvernoya wprowadza "cor mixte", tak oznacza się we Francji partie waltorniowe, poruszające się w średnicy z rezygnacją z najwyższych pozycyj. W roku 1824 pojawiła się szkoła Duprata1, która dziś jeszcze stanowi podstawę muzyki w paryskim konserwatorium. Później pojawiło się wiele jeszcze szkół, lecz materiał podany w szkołach nie wystarcza od czasu wprowadzenia waltorni wentylowej. W wiedeńskim konserwatorium zestawił tamtejszy nauczyciel Schantl bogaty materiał do ćwiczenia (wyszedł nakładem Schmidta w Heilbron). Jego też, jak i jego następcy, niezrównanego waltornisty Karola Stieglera, wielką zasługą jest stworzenie generacji wybornych waltornistów wiedeńskich.

Czytaj więcej...

Czy Twoje usta stają się suche podczas występu? Uczyń je naprawdę suche podczas ćwiczenia. Zjedz na przykład krakersy, niczym nie popijając, i graj - MIMO WSZYSTKO.

Co z przyśpieszonym tętnem? Pobiegaj kilka minut dookoła domu, wykonaj kilka skoków, a potem graj - MIMO WSZYSTKO.

Czy czujesz się niekomfortowo, gdy w miejscu koncertu jest zbyt ciepło? Załóż na siebie kolejną warstwę odzieży lub dwie i graj - MIMO WSZYSTKO.

Co z drżeniem nóg podczas występu solo? Stań na jednej nodze i graj dalej - MIMO WSZYSTKO.

Czytaj więcej...

Psychika i myślenie w grze na waltorni

W grze na waltorni, jak i na każdym innym instrumencie ważnych jest kilka podstawowych elementów, bez których nie można osiągnąć sukcesu. Pierwszym z nich jest technika, czyli określony sposób gry na instrumencie. W jej ramach można wyróżnić m.in. technikę wydobywania pięknego dźwięku, czy dobrego oddychania. Praca nad osiągnięciem doskonałej techniki to lata żmudnych ćwiczeń. Drugim elementem jest muzykalność, czyli wrażliwość muzyczna, zdolność do przeżyć emocjonalnych i doznań estetycznych związanych z percepcją, tworzeniem i wykonywaniem muzyki, która wpływa na interpretację utworu. Trzecim, ale najważniejszym według mnie elementem gry na waltorni jest psychika i myślenie grającego. Właśnie temu zagadnieniu poświęcony jest mój artykuł.

Czytaj więcej...

W ostatnich latach obserwujemy znaczy wzrost zainteresowania nauczycieli nowopowstającymi konkursami muzycznymi, przesłuchaniami, festiwalami i innymi formami przeglądów artystycznych. Niewątpliwie ma to związek z awansem zawodowym nauczycieli, gdzie każdy dyplom ucznia jest mile widziany w teczce z dokumentacją, a od ich ilości często zależy dalsza kariera pedagogiczna nas - nauczycieli.

Czytaj więcej...

Waltornia nie należy do zbyt popularnych instrumentów dętych, wręcz postrzegana jest jako instrument rzadki i bardzo trudny. Jej wielkość i kształt niejednokrotnie odstraszają uczniów. Problemy z ładnym wydobyciem dźwięku są przyczyną szybkiego zniechęcenia, a w konsekwencji rezygnacji ucznia z gry na instrumencie.

Czytaj więcej...

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak długie są wszystkie rurki waltorni? Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że mierzą około 1 metra. Jednak pozory mylą. Waltornia ma długość 3 m 70 cm. Czy myślałeś o tym ile powietrza musi wypełnić tak długą „rurę”?

Czytaj więcej...

Frederick Matthias Alexander (1869-1955) był australijskim aktorem. Dotknięty wciąż powracającą chrypką, kończącą się zanikaniem głosu podczas występów, rozpoczął, trwający kilka lat, proces samoobserwacji. Rezultatem jego pracy były nadzwyczajne spostrzeżenia.

Czytaj więcej...

Jak mogłabyś określić, w największym skrócie, na czym polega Technika Alexandra?

Jedna z używanych definicji brzmi: “metoda reedukacji psychofizycznej”. Oznacza to, że chodzi tu o nauczenie się od nowa, jak posługiwać się swoim organizmem, zarówno na poziomie fizycznym, jak i psychicznym.

Czytaj więcej...

Opis
ImageJak widać na zdjęciu obok, PipStick to dodatek który mocuje się do spodniej strony waltorni. Zapewnia on wsparcie, dzięki któremu cały ciężar instrumentu spoczywa na nodze grającego.Stópka PipStick’a która przenosi ciężar instrumentu na nogę grającego, umiejscowiona jest w połowie uda, a jej wysokość jest regulowana do określonego stopnia.

Czytaj więcej...

Silent Brass – doskonałe rozwiązanie dla waltornistów (i nie tylko ) mieszkających w bloku, akademiku itp. – wszędzie tam gdzie nie zawsze można ”głośno grać”.

Czytaj więcej...

Niektórzy mogą powiedzieć, że BERP to czarny kawałek plastiku z czterema dziurkami, którego cena jest bardzo wygórowana i że każdy, który ma chociaż odrobinę chęci, może go zrobić w domu, bo to „żadna filozofia”. Inni na pewno stwierdzą, że jakiś muzyk z Ameryki chcąc zarobić trochę pieniędzy, wymyślił BERP nudząc się podczas kolejnej próby orkiestry. Powiedzą, że sam nie wie, czy urządzenie pomaga w graniu i do czego w ogóle służy.

Czytaj więcej...

Pedagogów akademickich prosimy o nadesłanie aktualnych biografii na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Alfabetyczny spis uczelni muzycznych w Polsce
wraz z nazwiskami wykładowców klas waltorni:

Czytaj więcej...

Translator

Reklama

Biografie

Alan Civil

Alan Civil
1929-1989